سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انجمن عکاسان پارسی بلاگ

صفحه خانگی پارسی یار درباره

davar

یادداشتی از 
داور "مسابقه ی عکس بهار پارسی بلاگ" :


برای من به عنوان یه پارسی بلاگی قدیمی مایه مباهات است داوری اولین دوره مسابقات عکاسی در پارسی بلاگ را به عهده گرفته ام.
عکاسی در ایران قدمتی دیرینه دارد، اصولا ایرانی ها ذاتا عکاس به دنیا می آیند و عکاسی را هنر تخصصی خود می بینند از ناصر الدین شاه بگیر تا خود داور این مسابقه
!
با تشکر از استقبال خوب وبلاگ نویسان عزیز،  تعداد 147 عکس به داوری این مسابقات  ارسال شده است . باید اذعان کرد عکاسی درمیان اعضای وبلاگستان و همینطور عکاسی شهروندی هنوز مرحله اماتوری خود را طی می کند ، علیرغم استعدادهای خوب و ذوق و سلیقه مثال زدنی متاسفانه عکاسی  هنوز به شدت ضعیف و نیازمند توجه ، آموزش و یادگیری و کسب تجربه میان عکاسان آماتوری می باشد.
اگرچه قرار است هنر نزد ایرانیاین باشد و بس،‌ اما این هنر هنگامی  که به مرحله پیاده سازی ایده های ذهنی به عملی می رسد باید همراه با کوشش ، تمرین و یادگیری و توجه به نکات فنی و هنری همراه گردد تا اثری در خور توجه خلق شود.

انتخاب عکس ها به علت عدم هم سطح بودن دوربین های عکاسی و کیفیت بعضا پایین عکس ها ، برای ما دارای سختی بیشتری نیز بود. رعایت پارامترهای عکاسی و کیفیت در عکاسی از نظر ما باید در مرحله بعد از خلاقیت ، تیزبینی و دیدنی ورای معمول قرار گیرد. از این رو برای رتبه بندی آثار رسیده امتیازات ما ابتدا نگاه خلاقانه ، زاویه دید ، جذابیت سوژه و القای احساس خاص از منظره و پس از آن کیفیت عکس قرار گرفته است.

اولین مسابقه عکس پارسی بلاگ نه برای رقابت که جهت رفاقتی صمیمانه بین اعضا ؛ اموزش و انتقال تجربیات بنا نهاده شده و  ارزش مادی دیگری ندارد.

 محمد دهقانی ؛
موفق باشید